Have a Blessed Day                                                                             


                                                                                            



Pray for my

Fr. Antonious Abba Moses

Today's Verse:
   Hold thy peace at the presence of the Lord GOD: for the day of the LORD is at hand: for the LORD hath prepared a sacrifice, he hath bid his guests.
Today's Psalm:
   I will extol thee, my God, O king; and I will bless thy name for ever and ever. Every day will I bless thee; and I will praise thy name for ever and ever.
Today's Proverb:
   Whoso hearkens unto me shall dwell safely, and shall be quiet from fear of evil.
Today's Promise:
   For I am persuaded, that neither death, nor life, nor angels, nor principalities, nor powers, nor things present, nor things to come, nor height, nor depth, nor any other creature, shall be able to separate us from the love of God, which is in Christ Jesus our Lord.

Today’s Synaxarium: 24 Hatour 1728
v     Commemoration of the Twenty-Four Priests
Today we will read chapter 47 from the book of Psalm at 10:00 PM, May God bless.
+ سنكسار اليوم:24  هاتور 1728
v     تذكار الاربعة والعشرين قسيسا الروحانيين
v     استشهاد الاسقف نارسيس
v     استشهاد القديس تكلا
v     نياحة البابا بروكليس بطريرك القسطنطينية
آية اليوم دعوا الأولاد يأتون إلي ولا تمنعوهم، لأن لمثل هؤلاء ملكوت الله ..الحق أقول لكم: من لا يقبل ملكوت الله مثل ولد فلن يدخله(اشعياء10: 14-15)
حكمة اليوم : الـناس نــوعين : - منهم من يـتذكر إنـك فــعلت مــن أجـله الــكثير فــيـحترمك و مـــنهم مـــن يـــتذكر إنــــك فـــعلت مـــن أجـــله الـــكثير فيـستغل طــــيبتك

أقوال الآباء:  أتى إخوةٌ إلى الأنبا أنطونيوس وقالوا له: «يا أبانا، قُلْ لنا كيف نخلُص»؟ فقال لهم: «هل سمِعتم ما يقولُه الربُّ»؟ فقالوا: «من فَمِكَ أيها الأب». فأجابهم قائلاً: «من لَطَمَك على خدِك الأيمن حوِّل له الأيسرَ». فقالوا له: «ما نطيقُ ذلك». قال لهم: «إن لم تطيقوا ذلك فاصبروا على اللطمةِ الواحدةِ». فقالوا له: «ولا هذه نستطيعُ». فقال لهم: «إن لم تستطيعوا فلا تجازوا من يظلمكم». فقالوا له: «ولا هذا نستطيعُ». فما كان من القديسِ إلا أن دعا تلميذَه وقال له: «أصلحْ مائدةً واِصرِفهُم لأنهم مرضى. إن هذا لا يطيقون، وذلك لا يستطيعون، ووصايا الربِّ لا يريدون، فماذا أصنعُ لهم»؟!