.
الموقع هدفه الارتقاء بالفكر الرافى الحر والتواصل مع الانسان المصرى فى كل مكان ، ومع ذلك فالموقع غير مسئول تماماً من الناحية الأدبية والقانونية عما يُكتب فيه سواء من المحررين أو من أى مصادر أخرى

السبت، أكتوبر 06، 2012

حديث الروح من دير السيدة العذراء



Have a Blessed Day                                                                             
Pray for my weakness
Fr. Antonious Abba Moses
 
Today's Verse:
   And then shall appear the sign of the Son of man in heaven: and then shall all the tribes of the earth mourn, and they shall see the Son of man coming in the clouds of heaven with power and great glory.
Today's Psalm:
   Purge me with hyssop, and I shall be clean: wash me, and I shall be whiter than snow.
Today's Proverb:
   Trust in the LORD with all thin heart; and lean not unto thin own understanding. In all thy ways acknowledge him, and he shall direct thy paths.
Today's Promise:
   It is written, Eye hath not seen, nor ear heard, neither have entered into the heart of man, the things which God hath prepared for them that love him.
Today’s Synaxarium: 26 Tute1728
v     The Angels Annunciation of John the Baptist to Zacharias
Today we will read chapter 3 from the book of Psalm at 10:00 PM, May God bless.
+ سنكسار اليوم:26  توت 1728
v     بشارة زكريا الكاهن بميلاد يوحنا المعمدان بواسطة غبريال المبشر
آية اليوم مبارك الله ابو ربنا يسوع المسيح ابو الرافة و اله كل تعزية الذي يعزينا في كل ضيقتنا حتى نستطيع ان نعزي الذين هم في كل ضيقة بالتعزية التي نتعزى نحن بها من الله ( كورنثوس الثانيه 1 :3-4 )
حكمة اليوم:  ان الله صوته هاديء ومليء بالحب قد لا نسمعه وسط صخب الحياة وضجيجها لكن لندخل الي راحة الرب ونهدأ حتي نقدر أن نميز ونسمع صوته فهو من قال لنا " له كل المجد " خرافي تسمع صوتي وتتبعني

أقوال الآباء:  قال الأب إبيفانيوس: «إن الذي لا يعرف النواميسَ الإلهية، فقد ضيَّع رجاءَ خلاصِهِ».كذلك قال: «إن خطايا الأبرارِ على شفاههِم، أما خطايا المنافقين فهي في جميعِ أجسادِهم، من أجلِ ذلك يقول النبي: ضع يا ربُّ حافظاً على فمي وباباً حصيناً لشفتيّ. وأيضاً: قلتُ أحفظُ طريقي كيلا أُخطئ بلساني».

 

 

0 التعليقات:

إرسال تعليق